vrijdag 5 oktober 2007

Paps, wat leeft er in je kinderen?

Tijdens het interview dat Justin Taylor afnam van Piper en MacArthur (zie hieronder), vertelde John Piper ook nog hoeveel hulp hij als vader had gevonden in de soort vragen die Rick Gamache, een voorganger van Sovereign Grace Fellowship, regelmatig aan zijn kinderen stelt in hun gesprekken. Rick Gamache gaf Desiring God de toestemming om ze online te zetten op de Desiring God-blog. Ik heb ze snel even naar het Nederlands omgezet.

• Hoe is je tijd met God?
• Wat leert God je momenteel?
• Hoe zou jij het evangelie in je eigen woorden vertellen?
• Is er een specifieke zonde waar je mee worstelt en waarvoor je mijn hulp kunt gebruiken om ze te overwinnen?
• Ervaar je meer bemoediging of meer kritiek van mij?
• Wat is je papa's grootste passie, wat zijn de dingen waar je jouw papa enthousiast voor ziet?
• Ben ik dezelfde in de kerk als thuis?
• Ben je je bewust van mijn liefde voor je?
• Heb ik een zonde tegen je begaan die ik nog niet beleden heb?
• Heb je bepaalde dingen waargenomen bij me die je met me wilt delen?
• Hoe doe ik het als vader?
• Welke invloed hebben zondagse preken op je?
• Maakt mijn relatie met mama je enthousiast om ook gehuwd te zijn?
• (Bovenop deze dingen praat ik met mijn oudere kinderen ook over hun relatie met hun vrienden, of God en het evangelie centraal staan in die relaties. En ik zoek naar elke gelegenheid om hun moeder te prijzen en om hun waardering en liefde voor haar nog te doen toenemen.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten