woensdag 3 oktober 2007

Lege fles

"We hoeven niet te graven in de aarde, of tot de hemel op te klimmen, of de zee over te steken: onze redding is nabij (Rom. 10:6-8) ...
Kom, staar niet langer naar je lege fles en kijk naar de fontein, de rivier, de oceaan van alle genade ...
Is Christus uit zicht, dan worden we doof voor elke oproep, uitnodiging of belofte uit de Schrift."
(John Newton)

Alleen wanneer we ons oog gevestigd houden op Zijn reddende Persoon en werk worden we vrij om Hem eindelijk te prijzen in onze lofzang en dagelijks leven.
In deze stukjes vinden we de onderliggende boodschap van Newtons song "How sweet the name of Jesus sounds in a believer's ear", in het bijzonder uit de 6e strofe:

"Weak is the effort of my heart
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I'll praise Thee as I ought."


Vrij vertaald:
Zwak is de inspanning van mijn hart
En koud mijn warmste gedachte;
Maar als ik U zie zoals U bent,
Dan prijs ik U zoals ik dat behoor.


(vrij naar Modern Reformation)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten