dinsdag 9 oktober 2007

Het belang van geld


"Jezus Christus zei meer over geld dan over gelijk welk ander onderwerp, want wanneer het gaat over de mens zijn ware aard, dan is geld van het hoogste belang. Geld is een nauwkeurige maatstaf voor ons karakter. Doorheen de Bijbel bestaat er een nauwe wisselwerking tussen het ontwikkelen van iemands karakter en hoe hij met geld omgaat."
Richard Halverson


"Wie God heeft en alles, heeft niet meer dan wie alleen God heeft."
C.S. Lewis


Komend weekend zijn er Bijbelstudies over rentmeesterschap, over 'God en je geld' zeg maar, en dus zal er hier af en toe wel iets doorsijpelen. De citaten komen uit "Money, Possessions and Eternity" van Randy Alcorn, een standaardwerk over dit onderwerp.

1 opmerking:

  1. Goeiemiddag
    Dat lijkt me een heel interessant onderwerp
    Ik moet zeggen dat voor ik de Heer leerde kennen, ik ook hield van geld hebben, kopen en luxe
    maar eens de Heer in je leven is, dan bemerk je hoe geld je leven stuk maakt.
    Ik heb het niet breed, maar ben heel gelukkig, en iedere maand weer alles kunnen betalen, is een opluchting. Maar toch merk je dat God voor zijn kinderen zorgt. Mensen in dezelfde situatie als mezelf, die God niet kennen, kreunen onder dit alles, en leven altijd in angst om iets niet te kunnen betalen. Ik ken dat probleem niet, want God zorgt voor ons

    BeantwoordenVerwijderen