maandag 28 januari 2008

Opwekking 666


Via deze link vind je inlegvel, muziekblad, MP3-bestand en videoclip van Opwekking 666, een flinke knipoog naar het onbestaande nummer in de zangbundel Opwekking.

Job Thomas schreef de muziek en geeft op zijn eigen blog (die een piek kent door de lichte deining rond het nummer) een woordje uitleg.

Tekstschrijver Jake Brussaard zegt over de clip: “Als kind zongen we van Opwekking 1 tot ergens in de 360. Toen ik door kreeg dat de bundel steeds aangevuld werd met nieuwe liedjes, realiseerde ik me dat op een dag Opwekking 666 zou verschijnen. Sindsdien heb ik er elke dag naar uitgekeken. Toen het bijna zover was, en Stichting Opwekking met de mededeling kwam dat nummer 666 wegens gevoeligheid in het land zou worden overgeslagen, kwam dit aan als een harde klap. Toch kon ik de energie verzamelen om glimlachend dit liefdeslied te schrijven.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten