Vandaag bericht het Nederlands Dagblad dat hoewel het aantal bedrijfsbidstonden in Nederland toeneemt, het organiseren daarvan soms op weerstand stuit. Het blijkt uit een inventarisatie die de krant zelf maakte. Voor alle duidelijkheid: een bedrijfsbidstond is een initiatief waarbij enkele christenmedewerkers afspreken om in een of meer van hun pauzes samen te bidden.
'Gevraagd naar zijn ervaringen met de bidstond wil een werknemer van een overheidsinstantie niet met zijn naam in de krant. "We worden gedoogd, publiciteit zou het einde van de bidstond kunnen betekenen." Een medewerkster van het ministerie van Verkeer en Waterstaat meldt dat ze geen bekendheid mocht geven aan haar gebedsgroep via het intranet. "Wegens de 'scheiding van kerk en staat' kon dat geen doorgang vinden, terwijl hier wel advertenties voor bijvoorbeeld reiki (een aan New Age gerelateerde alternatieve geneeswijze, red.) mogen staan."
Ook een werknemer van een technisch bedrijf stuitte op weerstand bij het organiseren van een bedrijfsbidstond. Afgelopen jaar steeg het aantal bidstonden in bedrijven en overheidsinstanties met twintig tot 143. Uit een rondgang langs de geregistreerde bidstonden blijkt dat deze doorgaans wekelijks plaatsvinden.'
wat hebben wij nog veel te leren van de Hollanders
BeantwoordenVerwijderenbidstond op het werk? ik zie dat hier nog niet gebeuren
De website www.bedrijfsgebed.nl geeft een compleet en actueel overzicht van alle ontwikkelingen rond 'Christen zijn op je werk en Bedrijfsgebed'.
BeantwoordenVerwijderenDank voor de tip!
BeantwoordenVerwijderenWie weet wordt het een stimulans voor dergelijke initiatieven hier?