maandag 31 december 2007

Oud en nieuw ... Hij heeft de tijd

Nog eventjes en het nieuwe jaar 2008 kiert open.

Als de klok de laatste minuten van het oude jaar heeft weggetikt, valt 2007 achter ons in het slot.

Weer een jaar voorbij.

Wonderlijk dat vooral die laatste minuten van het jaar de klok zo duidelijk hoorbaar tikt.

Eventjes lijkt de tijd zijn gang te vertragen, de pas in te houden.

We tellen mee tot de klok twaalf keer slaat.

We aarzelen een moment op de drempel.

Beseffen opeens dat wij de tijd niet hebben.

Dat het eerder lijkt alsof de tijd ons heeft.

En wat weten we eigenlijk over de tijd?

Alleen dat hij begrensd is.

Ingeklemd ligt tussen eeuwigheid en eeuwigheid.

De christelijke jaartelling begrenst de tijd door de eerste en de tweede komst van Christus.

Echt christelijke jaartelling is met Paulus belijden dat Jezus Christus gisteren, heden en in der eeuwigheid Dezelfde is.

Ook 2008 is een jaar onzes Heeren.

Wij hebben de tijd niet.

De tijd heeft ons evenmin.

HIJ heeft de tijd.


(Gelezen bij het Reformatorisch Dagblad)

2 opmerkingen:

  1. als je nadenkt over de tijd dan kom je gewoonweg gek
    tijd kan je niet omvatten
    tijd kan snel en traag gaan, maar toch tikt hij altijd op dezelfde snelheid
    in de eeuwigheid kennen we geen tijd meer, iets dat we niet kunnen snappen, daar heel ons leven om tijd draait; op tijd opstaan, op tijd op het werk, alles draait om tijd, of we het nu willen of niet
    God neemt zijn tijd voor alles, wij moeten ook meer tijd nemen voor Hem

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bedankt voor je lieve en vele wensen
    er worden met nieuwjaar zoveel wensen verstuurd, maar wie verstuurd er naar God.
    Dank je wel Heer, voor al je zegeningen van het afgelopen jaar.
    De laatste tijd worden wij heel veel gezegend door de Heer. We hebben vroeger heel veel ellende en verdriet gekend, en nu heel veel zegeningen.
    Ik weet ook dat het niet altijd zo zal zijn, maar hoe meer je God kent, hoe meer je anders naar het leven kijkt. Je draagt een andere bril, en misschien ervaar je het leed anders.
    Natuurlijk zullen we nog veel verdriet kennen, maar dat maakt ons sterk, en vaak moeten we de Heer ook daarvoor danken.
    Ik ben heel blij met je log, het brengt mij dichter bij de Heer.
    ik heb ook minder moeite om over mijn geloof te praten tegen anderen.
    Ik moet daar nog een heel grote weg in af leggen, maar het begint klein.
    Je log is vaak heel inspirerend en bemoedigend voor mij en voor heel veel anderen.
    Ik ben dankbaar dat God u gebruikt om op zondag Zijn Woord op een eenvoudige manier tot ons te brengen.
    Via je log, krijg ik dan nog meer geestelijk voedsel binnen;
    Dank u wel en dank u Heer
    nog een heel fijne en gezegende dag

    BeantwoordenVerwijderen