dinsdag 25 december 2007

Kinderen vragen Kerstman om een nieuwe job voor hun ouders

In het Nieuwsblad stond dat de Kerstman dit jaar op zijn postadres in Duitsland een record aantal brieven kreeg. Opmerkelijk: heel wat kinderen vroegen de Kerstman hun ouders te helpen bij het vinden van een nieuwe job.

Volgens de Duitse posterijen zonden zowat 280.000 kinderen van over de hele wereld brieven naar het Duitse postkantoor in Himmelpfort, vlakbij Berlijn. Dat zijn er duizend meer dan vorig jaar. De brieven kwamen uit tachtig landen, onder andere uit China en Eritrea. Meer dan tienduizend mensen bezochten de Kerstman in Himmelpfort.

Hoog op de verlanglijstjes van de kinderen staan computerspelletjes, gsm’s en puppy’s, dus naast de andere job voor de ouders. Moeten ze hun mama of papa te vaak missen?

4 opmerkingen:

  1. toen ik nog op school zat, gingen de meeste mama's niet werken. Ik was de enige in klas, met een werkende mama, ook in mijn familie. Mijn pa, deed heel veel overuren, dus zag ik mijn ouders niet veel. Ik was toen heel kwaad op hen. Een goeie band met mijn ouders heb ik daardoor nooit gehad.
    Ik had meer contact met mijn tantes, daar ik daar altijd logeerde tijdens de vakanties.
    Met kerst vroeg ik altijd of mijn pa minder wilde werken, dat was het mooiste geschenk dat hij mij kon geven, maar helaas, daar is nooit iets van in huis gekomen
    Ik begrijp die kinderen heel goed.
    De ouders hebben geen tijd meer voor de kinderen.
    Ik kreeg altijd het meest van de sint, toen ik nog op school zat
    maar wat je ook geeft, dat vervangt nooit ouderliefde
    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jan, ik begrijp het niet, maar vaak is het toch heel moeilijk om hier een reactie te plaatsen
    ik heb mij speciaal gereg.bij Google
    en plots kan ik dan weer niet meer reageren
    bij mijn logje is dat nooit zo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Christine,
    ik weet ook niet wat er aan de hand is dat je vaak geen reacties kunt posten. Maar om nu over te stappen naar een andere blog-site lijkt me ook wat moeilijk.
    Bedankt ook voor je persoonlijke getuigenis op het bericht zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. de kerstman die heeft niks met kerstdag te maken ,dat is één grote comerce,geld,geld,geld....KERSTDAG,dat is de geboorte van onze verlosser onze HEER JEZUS CHRISTUS,DAAR GAAT HET OM OP KERST DAG en niet rond dat commercieel ho-ho-ho gedoe!!

    BeantwoordenVerwijderen