zaterdag 24 november 2007

Wie het woord predikt heeft gebed nodig

"En bidt daarbij met aanhoudend bidden en smeken bij elke gelegenheid in de Geest, daartoe wakende met alle volharding en smeking voor alle heiligen; ook voor mij, dat mij bij het openen van mijn mond het woord geschonken worde, om vrijmoedig het geheimenis van het evangelie bekend te maken (...)" Ef.6:18-19

"(...) en bidt tevens voor ons, dat God een deur voor ons woord opene, om te spreken van het geheimenis van Christus, ter wille waarvan ik ook gevangen zit. Dan zal ik het zó in het licht stellen, als ik het behoor te spreken." Kol.4:3-4

"Voorts, broeders, bidt voor ons, dat het woord des Heren snelle voortgang hebbe en verheerlijkt worde, evenals bij u (...)" 2Thess.3:1
Je kunt bovenstaand feit bevestigen, instemmend knikken, erover praten, het gewoon al weten ... Maar wie brengt het in de praktijk? Vandaag nog? Of waarom niet: nu meteen even?

(Credits gaan naar deze blog.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten