donderdag 21 januari 2010

Sangster besefte de ernst van zijn ziekte en nam zich vier dingen voor

De grote Britse methodistenprediker W.E. Sangster illustreert het begrip 'christelijke volharding' op buitengewone wijze.

Toen hij in de bloei van zijn bediening stond, kreeg hij te horen dat hij weldra zou sterven aan een agressieve spierziekte. Een van de eerste functies die uitvielen was zijn stem. Toen hij onder ogen zag hoe ernstig zijn ziekte was, nam hij zich vier dingen voor:
1. Ik zal nooit klagen.

2. Ik zorg dat er in mijn huis een fijne sfeer blijft.

3. Ik tel mijn zegeningen.

4. Ik probeer er iets goeds van te maken.

Hij bleef actief tot het moment van zijn dood. Zijn laatste boek typte hij met twee vingers en het ging een paar dagen voor zijn overlijden naar de uitgever.

Een dergelijke volharding is de vrucht van geloof.

Ajith Fernando in "Vreugde vermengd met pijn", uitg. Medema, pag. 55.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten