woensdag 9 juli 2008

Geloof maakt Englebert dankbaar

Deze week in Voetbal Magazine een interview met ex-Club Brugge middenvelder Gaëtan Englebert. Eén stukje ging over zijn geloof:


Voor je bij Club Brugge voetbalde, ging je bijna wekelijks naar de mis. Je geloof was een houvast. Wat schiet er nog van over?

Englebert: "Ik ga minder naar de kerk, maar mijn geloof is overeind gebleven. Hoe ik dat beleef, hou ik voor mezelf. Als je ouder wordt, word je je er meer van bewust dat het leven kort is, dat er veel problemen in de wereld zijn en dat je dankbaar moet zijn dat je hier nu op dit terras kunt zitten. Als je je eens minder goed in je vel voelt, denk je daaraan. Ik weet ook op wie ik kan rekenen, op mijn familie en mijn beste vrienden. Ik weet wie voor mij belangrijk is en zij weten dat ook. Dat is mooi.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten