zaterdag 19 juli 2008

Dingen die mijn petje te boven gaan

Joshua Harris vermeldt op zijn blog 10 dingen die hij maar niet kan verstaan, maar hij heeft ze zelf ook van elders:

Waar ik maar niet bij kan:
1. Hoe het hebben van 4 kinderen mijn liefde vermenigvuldigde met vier in plaats van die liefde te delen door 4.

2. Hoe gericht zijn op de behoeften van mijn echtgenoot resulteert in het feit dat mijn behoeften vervuld worden.

3. Hoe het hebben van flink wat tijd voor mezelf me meer zelfgericht maakt in plaats van minder.

4. Hoe het dienen van andere mensen me meer blijdschap bezorgt in plaats van minder.

5. Hoe het doorbrengen van tijd met God meestal zorgt dat ik die dag meer kan doen in plaats van minder.

6. Hoe sporten me meer energie bezorgt en me niet nog vermoeider maakt.

7. Hoe het gehoorzamen van Gods wil me meer vrijheid brengt in plaats van gebondenheid.

8. Hoe dingen die goed smaken meestal niet goed voor me zijn.

9. Hoe het bezitten van weinig spullen me er meer van doet genieten en omgekeerd.

10. Hoe ik kan weten dat al deze dingen waar zijn en ik maar al te vaak leef alsof dat niet het geval is.

1 opmerking:

  1. wat een mooie overdenkingen
    en zo waar
    en ik moet zeggen dat ik al die dingen ook iedere dag mag merken

    BeantwoordenVerwijderen