donderdag 17 april 2008

Topschutter zingt gospels


Gisteren gelezen in Het Nieuwsblad, in een interview met voetballer Joseph Akpala van Charleroi:

'Met Kerstmis denk ik altijd aan Jacky Mathijssen'
Gospelspits Joseph Akpala houdt zijn gordijnen liefst dicht
(...)
'Charleroi is een warme club. Ik heb vooral goede herinneringen aan toenmalig trainer Jacky Mathijssen, nu bij Club Brugge. Eind september 2006 raakte ik geblesseerd en ik kon tijdens de winterstop niet naar Nigeria door de revalidatie. Al mijn ploegmaats brachten de feestdagen bij hun familie door en ik zat hier alleen. Ik heb toen een tiental dagen bij Jacky mogen logeren. Op kerstdag ging hij zelfs mee naar de kinesist. Jacky en zijn vrouw hadden familie en vrienden uitgenodigd voor het kerstmaal en iedereen sprak speciaal voor mij de hele avond Engels. Jacky's dochtertje is mijn maatje. Ik hield van dat gezelschapsspel met die vragen op kaartjes (Trivial Pursuit, red.), al moesten de vragen voor mij vertaald worden. Intussen heb ik al wat Nederlands opgepikt. Ik mail nog met Jacky's dochter. Na de wedstrijd tegen Club Brugge hadden we twee dagen vrij en dan ben ik nog eens langs geweest bij Jacky. Voor zijn spelers is hij een gouden kerel. Met Kerstmis denk ik nog steeds aan die periode bij hem.'

'Van zijn conditietrainer Eric Roex, die hier nog steeds zit, heb ik mijn synthesizer gekregen. Ik speel er enkel gospelliederen op. De Bijbel is mijn favoriete boek en ik ga regelmatig naar gospelmissen. Ik heb meer dan één Bijbel omdat ik de verschillende vertalingen bestudeer.'
(...)
(De foto komt van www.josephakpala.com)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten