maandag 18 augustus 2008

Hoop op God, want eens zal ik hem weer loven


Gisteren mocht ik een boodschap doorgeven over Psalm 42. In mijn voorbereiding vond ik nog meer dan ik kon gebruiken. Uit die overvloed nog 2 citaten, gebaseerd op vers 12 van Psalm 42:
Wat ben je bedroefd, mijn ziel,
en onrustig in mij.
Vestig je HOOP op God,
eens zal ik hem weer loven,
MIJN GOD die mij ziet en redt.


"HOOP. Hoop is als de zon, die, wanneer we haar verder tegemoet reizen, de schaduw van onze last achter ons werpt."

(Samuel Smiles, L.L.D.)


"MIJN GOD.
1. Het is een woord van belangstelling - Mijn God ... want we staan in een verbond met Hem.
2. Het is een woord van inschikkelijkheid - Mijn God ... want we onderwerpen ons aan Hem.
3. Het is een woord van liefde - Mijn God ... want we verblijden en verheugen ons in Hem."

(T. Horton)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten