dinsdag 27 oktober 2009

John Piper Nederlands ondertiteld

VERSPIL JE LEVEN NIET




TEST JEZELF: VOETBAL OF CHRISTUS?



Op www.verspiljelevenniet.nl werkt een team jonge mensen aan het ondertitelen van fragmenten uit toespraken van John Piper. Momenteel staan er een 12-tal filmpjes online.


Bij wijze van intro bij John Piper nog een door Corné Koelewijn vertaald stukje uit een toespraak van Piper over wat je kunt verwachten van zijn prediking:
"Wat je kunt verwachten van mijn prediking en waarom

Als je gewend bent aan een twintig minuten durend, direct praktisch, ontspannen praatje, dan zul je dat niet halen uit wat ik net heb beschreven.

Ik preek twee keer zo lang;
ik beoog niet direct praktisch te zijn, maar eeuwig behulpzaam;
en ik ben niet relaxed.
Ik sta behoedzaam boven de afgrond van de eeuwigheid te spreken tot mensen die deze week nog over de rand zouden kunnen gaan of ze er nu klaar voor zijn of niet. Ik zal verantwoordelijk worden gehouden voor wat ik daar heb gezegd.

Dat bedoel ik met preken."


Lees meer in de volledige post van Corné Koelewijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten