maandag 26 mei 2008

New Attitude conferentie 2008 - mp3's

Momenteel is in de VS de conferentie New Attitude aan de gang, voornamelijk gehost door Joshua Harris, maar ook breder gedragen. Als sprekers vind je er nogal wat vaste waarden, zoals John Piper, CJ Mahaney en andere Al Mohlers.

Zoals dat vandaag hoort, wordt er ook ge-liveblog-d (of schrijf je dat met t? Ik blogde/blogte?). Je vindt er onder meer meteen downloads van de toespraken (elders op de site staan nog oudere downloads). Dit is het schema voor dit jaar:

Ripping, Burning, Eating: A Right Response to God's Word
(Josh Harris • Saturday, May 24)

The Authority of Scripture
(Mark Dever • Sunday, May 25)

Bible Q&A
(Al Mohler • Sunday, May 25)

The Troubled Soul: God's Word and Our Feelings
(C.J. Mahaney • Sunday, May 25)

What's the Point?: Growing in Vision for Diligent Study
(Eric Simmons • Monday, May 26)

William Tyndale: A Life Transformed By God's Word
(John Piper • Monday, May 26)

Fighting for Faith with God's Word
(John Piper • Monday, May 26)

God as Father: Understanding the Doctrine of Adoption in God's Word
(C.J. Mahaney • Tuesday, May 27)

7 opmerkingen:

  1. Hallo Godzoeker,
    Grappig en leuk om nog eens van iemand te horen in België die dezelfde mensen beluisterd als ik. (CJ Mahaney, Keller, Piper,...)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor, en met veel plezier en zegen tot gevolg.
    Ik heb ook wat boeken van dezelfde mensen (ttz v Piper & Mahaney, nog niet van Keller).
    Heb je zelf ook een blog of zo?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Godzoeker,

    Neen nog geen blog, al is het de laatste tijd wel al een paar keer door mijn hoofd gegaan. Maar ik heb nog zoveel andere dromen om te doen, en die vragen stuk voor stuk tijd. Dus ik moet kiezen. Ik wil ook niet nog meer onnodig leesvoer geven aan de christenen, ik leef liever het leven. 't Is een balans natuurlijk die je moet vinden. Als God het me echt op mijn hart verder legt ga ik het wel doen.
    Ik ben zelf ongeloofelijk veel verandert in mijn denken en geloof door alles wat ik de laatste 3 jaar geleerd heb doorheen de boeken en preken en blogs die ik lees via internet. Ik ben zelf God heel erg dankbaar dat ik zoveel mag leren en veranderen!
    'k Heb gisteren via de post een cadeautje gekregen van een Belgische vrouw die in de US daar tot geloof is gekomen. (COVlife) Via via is ze met mij in contact gekomen. Ze was enorm bemoedigd te ontdekken dat er christenen in België zijn die ook zo met de Heer leven. Dat gaf haar hoop voor haar familie. En ik heb ook hoop voor België!
    (Het cadeautje was 'Living the Cross centered life' van CJ en 'Trusting God even when life hurts' van Jerry Bridges)
    Ik weet niet wat je dromen en plannen zijn maar misschien is het pastors college iets vor jou? Als ik een jongen was zou ik het graag doen. Gewoon een tijdje optrekken met mensen om verandert te worden, gedicipeld te worden.
    Een ideetje maar. Je moet er maar eens over nadenken met je 'bride to be'. Gefeliciteerd allesins!

    Oja, sorry voor de knoert van een dt-fout in het vorige postje... Ze sluipen er toch altijd in hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank voor je uitgebreide reactie. Super om eens een paar van die dingen te horen, bijv dat er een Belgische in Covlife aanwezig is. Met een paar mensen hebben we al eens een start gemaakt om een aantal vd liederen v SovereignGrace & Bob Kauflin te vertalen om hier ook te gebruiken.
    Trek je niets aan van dt-fouten, de inhoud telt. ;-)
    Naar de VS gaan zou me in zekere zin vandaag (als discipel) meer aanspreken dan vroeger (als toerist), omdat ik al zoveel geleerd heb via mensen uit de VS. Maar ik geloof dat ik een roeping heb voor België. Dus eerst maar eens zien hoe de Heer Thamar en mij verder gebruikt hier in ons land.
    Uit welke streek kom jij trwns?

    Veel zegen.
    Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Jan,

    Ik ben van Gent. Als je wilt zeg me maar welke liederen je graag gaat vertalen. Ik doe graag een poging tot bijdrage van de tekst. Ik heb zelf al eens drie liederen voor mezelf vertaald maar dan niet van Sovgrace. Ik ben geen muzikant maar ik hou wel van woorden.
    (Ik heb enkele van de cd's trouwens ook hier thuis liggen)

    En juist omdat je een hart voor België hebt zou je toch eens moeten overwegen of het niet goed zou zijn jullie een jaartje te laten discipelen. Ik ben zelf ook totaal niet aangetrokken tot de U.S. maar wel tot wat ik leer van zovele mensen daar. Mentor- relaties in ons landje zijn dun bezaaid en het kan goed zijn eens mee te leven en te leren langs een 'Paulus' die al verder in zijn leven en bediening staat. Maar loop de Heer maar niet voor de voeten en luister naar wat Hij jullie zegt. Dat is het beste!

    Groetjes
    Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. "Mercies anew" en "Your holy majesty" hebben we al vertaald. Maar voor de rest ligt het veld wijdopen. Als je enkele cd's liggen hebt, vind je zeker wel een geschikte song om je vertaalnagels op te scherpen ;-)
    Inhoudelijk zijn hun liederen sterk. Als je moet kiezen, dan zou ik gaan voor de meest Christus-georienteerde liederen ("Christ-oriented", nietwaar) :-)

    Een mentorjaartje in de VS zou idd van grote waarde kunnen zijn, daar ben ik me heel erg van bewust. Maar veel ruimte zie ik momenteel niet in die richting. Maar het is zeker een wijze raad! - waarvoor dank

    Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik heb me vergist in titels (en mapje).
    De liederen waarvan we al een vertaling hebben die min of meer okay is, zijn:
    - I come running
    - Holy Majesty
    - Haven't you been good
    De 2 die ik daarnet doorgaf, zijn nog hangende.
    Ik hoor het wel als je nog iets naar je gading vindt tss de andere liederen.

    grtn
    Jan

    BeantwoordenVerwijderen