maandag 19 mei 2008

Je gelooft nooit wie er de hemel haalt


Als ik ooit in de hemel kom, dan verwacht ik daar 3 wonderen:
- ten eerste er sommigen te ontmoeten van wie ik dat niet had verwacht;
- ten tweede om er sommigen te missen die ik er wel had verwacht;
- en ten derde - het grootste wonder van allemaal - om te ontdekken dat ik er ben.


Pandita Mary Ramabai, bijbelvertaalster uit India (1858-1922) Werd bekend door haar lezingen over sociale kwesties en kreeg als eerste vrouw ooit de eretitel van Pandita. Zette zich jaren in voor onderwijs aan vrouwen en kinderen, leefde in grote eenvoud en was een toonaangevend tegenstander van het kastesysteem en het kinderhuwelijk. (zie ook Wikipedia)

1 opmerking:

  1. dat zijn nu eens drie wonderen
    de hemel, iets wat we niet kunnen bevatten met ons verstand
    als je ziet hoe het heelal al in elkaar zit, hoe zal de hemel dan zijn?
    ik hoop om er iedereen te zien

    BeantwoordenVerwijderen