zondag 25 september 2011

Bij Gods troon



Wie zal Gods uitverkorenen aanklagen? God zelf spreekt hen vrij. Wie zal hen veroordelen? Christus Jezus, die gestorven is, meer nog, die is opgewekt en aan de rechterhand van God zit, pleit voor ons.
(Rom.8:33-34)

Nabij Gods hoog verheven troon
(Opwekkingslied 546)
Nabij Gods hoog verheven troon
is iemand die steeds voor mij pleit;
Hij is volmaakt, Gods eigen zoon
en Priester tot in eeuwigheid.

Mijn naam, geschreven in zijn hand,
bewaart Hij eeuwig in zijn hart;
ik weet: geen aanklacht
houdt meer stand,
wanneer mijn redder pleit voor mij,
wanneer mijn redder pleit voor mij.

Al klaagt de satan mij steeds aan,
terwijl hij wijst op al mijn schuld,
ik kijk omhoog en zie Hem staan
die alles voor mij heeft vervuld.

Omdat Hij al mijn zonden droeg
en door zijn bloed ben ik nu vrij,
want Jezus’ offer was genoeg
voor Gods vergeving ook voor mij,
voor Gods vergeving ook voor mij.

Ja, Hij is mijn gerechtigheid,
want zie, het Lam is opgestaan!
Hij troont als Heer der heerlijkheid,
wiens liefde eeuwig zal bestaan.

Ik leef in Hem en Hij in mij;
zo één met Hem sterf ik niet meer;
eens zal ik zitten aan zijn zij,
mijn Jezus, Redder en mijn Heer.

Ik leef in Hem en Hij in mij;
zo één met Hem sterf ik niet meer;
eens zal ik zitten aan zijn zij,
mijn Jezus, Redder en mijn Heer.

laatste keer:
mijn Jezus, Redder en mijn Heer.

Oorspronkelijk: Before the throne of God above
Copyrights: Traditional.Tekst & muziek: Charitie L. Bancroft. Ned. tekst: Peter van Essen. ©

Geen opmerkingen:

Een reactie posten