vrijdag 12 juni 2009

Gratis download van de Rain City Hymnal


De aandachtige lezer zal het gezien hebben: de widget rechtsbovenaan deze blog is gewijzigd. Dit is niet zomaar een stijlwijziging, maar biedt je weer een buitenkansje op een gratis download. Want ReSound.org is officieel gelanceerd, de muziektak van The Resurgence. (Daarnaast is er bijvoorbeeld ook de uitgeverij ReLit.)

Zij bieden je "Rain City Hymnal", het eerste volledig album bij ReSound: een collectie van moderne arrangementen van 12 oude hymns, gebracht door 5 verschillende bands van Mars Hill (de gemeente in Seattle waar Mark Driscoll actief is).

"These old songs represent the essence of our task in corporate worship: combining an ancient message of truth in music for a particular people, time, and place", zo heet het.

Ik beschrijf het als bijbels gefundeerde tijdloze teksten die je op God richten, met daarbovenop (of eronder zo je wil) een appetijtelijke melodie.

Gewoon even klikken op de widget of surfen naar de ReSound-site, en dan kun je het volledige album downloaden (tegen een vrijwillige bijdrage, of door 5 vrienden te laten delen in je geluk).

2 opmerkingen:

  1. hoi,

    ik heb de muziek meteen gedownload (natuurlijk :P)
    Maar wat een teleurstelling...

    Ik vind de originelen nog vlotter dan deze uitvoeringen ;-)
    Misschien moet ik er nog wat aan wennen. :x

    Het lijkt me beter om de bestaande melodieën te gebruiken en die met 'moderne' instrumenten te spelen.
    Zoals The Mandate (met Robin Mark en Stuart Townend) dat doet...

    Maar ja, dat is ook maar mijn mening :D

    Als er bovendien ook maar 1 iemand door dit project tot bekering komt is het al geslaagd...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je noemt daar iemand: Stuart Townend. Echt wel een topper.
    Zit 't probleem 'em hier trwns in de melodie of in het genre, voor jou? (ik vond het best wel leuk fietsen met dit in m'n mp3-speler - misschien dankzij de wind die tegelijk woest door de oortjes blies?) ;-)
    Indierock is niet ieders smaak, natuurlijk.
    Maar in Seattle schijnt het mainstream.

    BeantwoordenVerwijderen