woensdag 3 december 2008

Gastblogger: nostalgie?

Het gebeurt wel eens dat ik in een opwelling één van mijn oude cd’s van onder het stof haal. Heel af en toe haal ik zelfs een elpee boven, de zwarte voorganger van de huidige blinkende schijfjes en waarschijnlijk alleen door dertigplussers gekend.

Ik luister dan naar de muziek uit mijn vroege en late jeugd en denk terug aan de momenten waarop ik deze muziekdragers grijs draaide.

Vorige week stopte ik in een nostalgische opwelling “REZ XX” in de cd-speler. Een live concert naar aanleiding van het 20-jarig bestaan van de groep REZ (ooit nog een periode als Resurrection Band door het leven gegaan).

Eén van hun beste nummers vind ik het liedje “Afrikaans”, een aanklacht aan het apartheidsregime in Zuid-Afrika. Van dit lied blijft de zin:
God made the color, but the color doesn’t make you God
mij altijd bij.

Ondertussen is het apartheidsregime in Zuid-Afrika (gelukkig) al lang ter ziele gegaan, maar toch blijft deze dertigjarige quote nog altijd van toepassing.

3 opmerkingen:

  1. ik ken die muziek niet
    nu je broer bijna thuis is, zal je ook met een log beginnen want ik heb zo het gevoel dat je het wel leuk vindt, of vergis ik mij
    groetjes en gezegende week

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo christine,

    ik weet niet of die gospel (hard)rockgroep ondertussen nog bestaat. Na al die jaren ...
    Ik ben zeker niet van plan om met een (b)log te beginnen hoor. Het is leuk voor even, maar het slorpt uren tijd op. Ik ben er trouwens van overtuigd dat mijn broerke wat minder zal posten dan vroeger nu hij getrouwd is. Over de middag op zijn werk zal het nog lukken, maar ik vrees dat hij vanaf nu thuis andere prioriteiten zal hebben.

    Groetjes van de interimaris

    BeantwoordenVerwijderen
  3. uren tijd, dat is toch iets overdreven hoor, ik log nu al enkele jaren, en je steekt daar zoveel tijd in zoals je zelf wilt
    en daar de vrouw van Jan, toch vaak op zaterdag moet werken, denk ik toch dat hij verder zal loggen.
    fijne zondag
    groetjes christine

    BeantwoordenVerwijderen