donderdag 24 maart 2011

O Timotheüs, bewaar wat jou is toevertrouwd

‘O Timotheüs, bewaar wat jou is toevertrouwd’ (1Tm.6:20)

Paulus komt in elk hoofdstuk van 2Tm op deze zorg terug:

o 2Tm1: 14 Bewaar door de heilige Geest, die in ons woont, het goede dat je is toevertrouwd.

o 2Tm2: 3 Deel in het lijden als een goed soldaat van Christus Jezus. (+ vers 8 en 9: Houd Jezus Christus in gedachten, uit het nageslacht van David, die uit de dood is opgewekt. Dit heb ik verkondigd, daarom heb ik veel te verduren en ben ik zelfs als een misdadiger gevangengezet.)

o 2Tm3: 13 Slechte mensen en oplichters zullen van kwaad tot erger vervallen; het zijn bedriegers die zelf bedrogen worden. 14 Maar jij, blijf bij alles wat je geleerd hebt en met overtuiging hebt aangenomen.

o 2Tm4: 1 Ik roep je dringend op, ten overstaan van God en van Christus Jezus, die zal oordelen over de levenden en de doden, ik bezweer je bij zijn komst en heerschappij: 2 Verkondig de boodschap

Geen opmerkingen:

Een reactie posten