woensdag 16 juni 2010

Hoe slecht we er ook aan toe zijn, dit is een huis Gods



In 1851 werd een groep Britse zendelingen naar Tierra del Fuego gedwongen om de winter in bittere kou door te brengen terwijl ze wachtten op de aankomst van hun bevoorradingsschip. Het kwam te laat. Ze stierven allen van kou en honger.

Op Goede Vrijdag, 18 april, schreef Richard Williams, een geneesheer en Methodisten lekenprediker Richard Williams, in zijn dagboek: "Hoe arm en zwak we zijn, ons verblijf is een eigenste Bethel (= huis van God, JL) voor onze zielen (Gen. 28:10-19), en we voelen en weten dat God hier is."

Op woensdag 7 mei schreef hij: "Mocht er iets tussenkomen zodat ik hieraan niets meer kan toevoegen, laten dan al mijn geliefden thuis rusten in de zekerheid dat ik onbeschrijflijk gelukkig was wanneer ik deze lijnen schreef en met geen levend mens omstandigheden had willen ruilen."

‘Wanneer iemand mij liefheeft zal hij zich houden aan wat ik zeg, mijn Vader zal hem liefhebben en mijn Vader en ik zullen bij hem komen en bij hem wonen.' (Joh. 14:23)

(Gelezen bij Ray Ortlund en vrij vertaald)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten