maandag 12 november 2007

Virtuele vriendschappen zijn onvolkomen

Justin Taylor verwijst op zijn blog naar een post van John Mark Reynolds, waarom Facebook en virtuele vriendschappen onvolkomen zijn.

De conclusie:

Ik moet bij mijn kinderen zijn om er te zijn als ouder.
Ik moet bij mijn vrienden zijn om vrienden te zijn.
Ik moet bij mijn studenten zijn om hen te kunnen onderwijzen.
Ik moet bij mijn vrouw zijn om haar te kunnen liefhebben.

God help me, want al te vaak ben ik te veel afgeleid om bij onsterfelijke zielen te kunnen zijn. Het is alsof ik me klaarmaak om bij mensen te zijn, door over hen te spreken of te schrijven, terwijl ik geen tijd meer overhoud om echt bij hen te zijn. Ik ben als de dwaze zakenman die geld verdient voor zijn gezin, maar nooit bij zijn gezin kan zijn terwijl ze het gebruiken.

Deze week wil ik hard werken om er te zijn. Ik ben een persoon met een letterlijk lichaam en zal me daarvoor niet verschuilen!

1 opmerking:

  1. volkomen herkenbaar
    we maken veel te weinig tijd voor de Heer, en we zijn altijd veel te druk met andere dingen bezig
    we hebben nog nooit zoveel verlof gehad, zo weinig uren moeten werken, en nog nooit zo weinig tijd gehad
    worden wij veel te veel afgeleid door andere dingen? je zou het beginnen denken
    groetjes christine

    BeantwoordenVerwijderen