woensdag 21 november 2007

Huub Stevens kampioen voor zijn vrouw

De Nederlandse trainer van de Duitse ploeg Hamburg SV, Huub Stevens, verhuist volgende zomer naar PSV Eindhoven. Geld gaf volgens de media niet de doorslag. Liefde wel.
Zelfs de Duitse media hebben er respect voor. "Het is een keuze voor de liefde", titelt sensatiekrant Bild. En: "Hij gaat niet voor het geld, maar voor de gezondheid van zijn vrouw".

De coach legt zelf uit: "HSV heeft echt alles gedaan om mij te houden. Maar ik wil meer tijd spenderen met mijn gezin. (...) Nu zit ik vijf uur rijden van mijn familie vandaan, straks nog maar 10 minuten. De ziekte van mijn vrouw is de voornaamste reden waarom ik terugkeer."

De vrouw van Stevens lijdt al jaren aan een slepende darmziekte. In maart moest ze nog met spoed onder het mes en werd ze zelfs een tijd in een kunstmatige coma gehouden. Toen ze destijds weer naar huis mocht, reageerde haar man over de opluchting die hij beleefde: "Alsof het mijn verjaardag en Kerstmis samen is. Je kan niet geloven hoe gelukkig ik ben dat Toos weer naar Eindhoven kan."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten