maandag 12 november 2007

Evangelisatie: Bijbel is geen grabbelton

Interessant artikel in het ND.
Christenen die evangeliseren, moeten oppassen dat zij de Bijbel niet gebruiken als 'grabbelton voor hun eigen religieuze behoeften'. 'We moeten de Bijbel niet lezen als boek met een hele hoop verzen waar we dan uit nemen wat we nodig hebben of wat we leuk vinden', zei ds. Axel Hagg zaterdag in Assen.
'Het is en blijft een geheel. En het is en blijft het door de Geest geïnspireerde Woord van God. Als we dus vanuit de Bijbel onze motivatie zoeken voor evangelisatie, gaan we niet grabbelen, er teksten uit plukken en daarvan een modelletje opbouwen en dan denken dat we de verloren massa's wel weer in de kerk krijgen.'

Verderop ook nog: 'Onze roeping is niet om met effect te evangeliseren, maar met trouw. Trouw aan Gods roeping en trouw aan mensen als beelddragers van God.'
En: 'Ook houdt gereformeerde evangelisatie volgens Hagg rekening met 'de diepte van de zonde en de rijkdom van de genade'. 'Gereformeerde evangelisatie werkt vanuit het kruis en de opstanding. Daarom mogen wij tot mensen zeggen: 'Je bent slechter dan je ooit had kunnen denken. Tegelijk kun je in Christus meer geliefd zijn dan je ooit had durven dromen'.'

1 opmerking:

  1. Ik heb wel is discusies met mensen die altijd maar zeggen dat God het altijd wel voor ze oplost. Ik ben er van overtuigd dat God voor ons situaties oplost, maar God is geen ober. We moeten zeker zelf ook onze taken aanpakken.

    Wij doen veel aan evangelisatie en dat gaat ook niet vanzelf.

    Kijk ook eens naar onze acties
    www.freedominchrist.nl

    BeantwoordenVerwijderen