donderdag 15 mei 2008

Gewichtige woorden zingen voor een gewichtige God

"Op de lange termijn zouden aanbiddingsleiders en voorgangers hun gemeente moeten trainen in het denken en zingen in meer bijbelse termen, zonder de nieuwe gelovigen en gasten te vergeten die mogelijk ook aanwezig zijn op zondagmorgen. Mijn taak als leider is ervoor te zorgen dat er voldoende bijbelse waarheid in de woorden zit om de genegenheid in het hart van mensen op de juiste manier op te wekken. (...) Ik wil hen voedzaam voedsel geven en niet slechts een gelegenheid om hun gevoelens uit te drukken, hoe oprecht ook. Ik wil dat ze duidelijk herinneren hoe groot, goed, heerlijk en verbazingwekkend God is. Dit betekent dat mijn eerste prioriteit in het kiezen van liederen de woorden zijn, niet de muziek. Daarmee beweer ik niet dat de muziek niet belangrijk is. Maar de muziek dient om de tekst te ondersteunen, niet omgekeerd.

We willen er alles aan doen om mensen te helpen waarderen wat ze echt nodig hebben – de waarheid en de kracht van Gods woord. Zoals een teamlid afgelopen zondag zei: we willen het beste nemen en het “populair” maken. Met andere woorden: het is de moeite waard om manieren te vinden om liederen te zingen met “gewichtige” woorden. We aanbidden een “gewichtige” God en zijn heerlijkheid overtreft alles wat we ons kunnen voorstellen, Hij bewoont een ontoegankelijk licht, en zijn luister zal nooit afnemen."


Gedeelte van een blogpost van Bob Kauflin, de muziekschrijver achter Worship Matters. De volledige posting is zeker het lezen waard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten