zondag 18 mei 2008

Aflossingsrace in plaats van klim

Gedurende het grootste deel van mijn dienstwerk zag ik mezelf als klimmend op een berg - school, universiteit, roeping, vroege dienst enzovoort. Op weg gaan. Met bijna alles nog voor me. Ver van de bergtop, maar voortdurend opklimmend.

Maar ondertussen is het beeld veranderd. Ik loop een aflossingsrace. De stok is in mijn hand. Ik neem de bocht in het verste eind van de baan en mijn teamgenoten wachten op me in de strook net voor me. Ze zijn jonger dan ik ben, hoewel ze niet lang jong zullen blijven. Ze zullen zich snel in mijn positie bevinden. Maar op dit moment bestaat mijn verantwoordelijkheid uit het doorgeven van de stok in hun handen. Niet dat ik denk dat ik hier goed in ben. Het is iets helemaal nieuw. Maar het is een voorrecht en de tijd is gekomen.

Okay Heer, we gaan ervoor.

Vrij vertaald van een blogpost van Ray Ortlund.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten