dinsdag 24 november 2009

Leid eerst je gezin, dan je gemeente

The Resurgence heeft een reeks over "5 harde waarheden voor gemeentestichters", "5 hard truths for planters".
Waarheid 5: lead your family well. Anders gezegd: zorg goed voor je gezin.


Er zijn teveel tragische verhalen van echtgenotes of kinderen van voorgangers en gemeentestichters die de kerk gaan haten.

Daarom deze uitdagingen:

1. De kerk kan een andere leider vinden, maar je kinderen geen andere vader.

Onze bijbelse geloofsbrieven voor dienstwerk hebben meestal te maken met hoe we onze gezinnen en ons eigen karakter leiden, meer dan hoe effectief we zijn in dat dienstwerk. Niemand bereikt zijn levenseinde met de idee 'ik wou dat ik meer tijd in mijn blog geïnvesteerd had'.

2. De kerk kan een andere leider vinden, maar je vrouw heeft slechts 1 man - en ze heeft een goeie nodig.

Doe al wat je kan om duidelijke afbakeningen te maken tussen je gemeente en je thuis. Ga regelmatig na of je vrouw het fijn vindt om deel te zijn van de kerk.

3. Een dag ontspannen is niet slechts een goed idee, het is essentieel.

Tenzij iemand ligt dood te bloeden in hun keuken, wijk ik niet af van mijn vrije dag. Mijn dienstwerk en gezin zijn daarvoor te belangrijk. Bepaal een sabbat, houd die en vecht ervoor. Je ziel en je gezin zullen je er dankbaar voor zijn.



Vergeet nooit: de eerste kudde die je leidt is niet die die samenkomt op zondag, maar is de kudde die in je huis leeft.


Lees hier het hele stuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten