zaterdag 7 november 2009

Gebed aan het begin van de dag

May I speak each word as if my last word,
and walk each step as my final one.

If my life should end today,
let this be my best day.


Mag ik elk woord spreken alsof het mijn laatste woord is,
en elke stap zetten als mijn slotstap.

Mocht mijn leven vandaag eindigen,
laat dit dan mijn beste dag zijn.


Want ons leven is slechts een ademtocht:
14 U weet niet eens hoe uw leven er morgen uitziet. U bent immers maar damp, die heel even verschijnt en dan al verdwijnt. 15 U zou moeten zeggen: ‘Als de Heer het wil, zijn we dan in leven en zullen we dit of dat doen.’
(Jakobus 4:14-15)


Het gebed is een fragment uit "Morning Dedication" (221), uit "The Valley of Vision"
Gelezen bij The Gospel Coalition.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten