maandag 16 november 2009

Het gebroken hart

O Heer,

Er is geen dag voorbijgegaan in mijn leven
die mij niet schuldig heeft verklaard vanuit uw oogpunt.

Gebeden zijn geuit vanuit een hart zonder gebed;
lof heeft vaak zonder lof geklonken;
mijn beste diensten zijn smerige lompen.

Gezegende Jezus, laat mij een schuilplaats vinden
in uw verzoenende wonden.
Hoewel mijn zonden zijn opgestegen naar de hemel,
rijzen uw verdiensten daarboven uit;
hoewel ongerechtigheid mij neerdrukt naar de hel,
verheft uw rechtvaardigheid mij tot uw troon.

Alles in mij roept om mijn verwerping,
alles in U pleit voor mijn acceptatie.

Van de troon van volkomen gerechtigheid
doe ik een beroep op uw troon van grenzeloze genade.

Sta mij toe uw stem te horen die mij ervan verzekert
dat ik door uw striemen ben genezen,
dat U verbrijzeld bent vanwege mijn ongerechtigheden,
dat U voor mij tot zonde bent gemaakt,
dat ik in U rechtvaardig zou zijn,
dat mijn bittere zonden, mijn veelvuldige zonden,
allemaal zijn vergeven
begraven in de oceaan van uw verhelende bloed.

Ik ben schuldig, maar vrijgesproken,
verloren, maar gered,
zwervend, maar gevonden,
zondigend, maar gereinigd.

Geef mij blijvende gebrokenheid.
Zorg dat ik mij altijd vasthoud aan uw kruis.
Overspoel mij elk moment met neerdalende genade.

Open voor mij de bronnen van Goddelijke wijsheid,
fonkelend als kristal,
helder en zuiver stromend
door de wildernis van mijn leven.


(geschreven door een onbekende puritein, uit 'The Valley of Vision', Nederlandse vertaling uit 'De belofte van genezing', door Richard Mayhue, uitg. Medema, pag. 281)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten