zaterdag 30 mei 2009

Global Day of Prayer - dag 10: verheerlijk

“… Want van U is het Koninkrijk en de kracht en de
heerlijkheid in eeuwigheid. Amen.”

• Bid dat de tekenen van Christus’ koninkrijk meer en meer zullen zichtbaar worden, dat men ze niet meer zal kunnen ontkennen, maar God ervoor zal eren.

• Bid voor Brussel, hoofdstad van België en van Europa: dat God er de ruimte krijgt om zijn heerschappij te vestigen op alle niveaus.

• Bid voor de wereld van de kunst (schilderkunst, beeldhouwkunst, toneel, muziek, film, literatuur, … ): dat schoonheid en creativiteit erop mag gericht zijn om God te eren.

• Bid dat mensen God zullen eren omwille van de goede daden van zijn volk: bid voor nederig en liefdevol dienstbetoon, voor het christelijk sociaal hulpwerk.

• Bid dat Jezus alle lofprijzing, eer en aanbidding zal krijgen die Hem toekomt, openlijk, vrijmoedig en uitbundig, in zijn gemeente en erbuiten.

“De tempel die je gebouwd hebt aanvaard Ik en heilig Ik om er voor altijd Mijn naam te laten wonen. Mijn ogen en Mijn hart zullen daar zijn al de dagen ...”
2 Kronieken 7:16

- Bereid je voor om jezelf toe te wijden als woonplaats voor God: verwelkom de Heilige Geest om jou en je familie en vrienden te vullen.
- Nodig Christus uit om Zijn woning te maken te midden van Zijn volk, zodat Hij onze harten zal doen overstromen met Zijn liefde, om Zijn heerlijkheid over heel de aarde te brengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten