zaterdag 6 oktober 2007

Verlangen naar whisky (en God)

"Ik zal nooit vergeten hoe een alcoholistische vriend zijn frustratie uitte omdat hij dagelijks bad of God zijn verlangen naar drank wilde wegnemen. Elke ochtend werd hij echter wakker met de gedachte aan een fles Jack Daniel's. Had God wel geluisterd? Later begon het tot hem door te dringen dat het verlangen naar alcohol de belangrijkste reden was waarom hij zo volhardend bleef bidden. Hardnekkige verleidingen waren aanleiding tot hardnekkige gebeden."
Philip Yancey in "Bidden", pag. 173

Bovenstaand citaat doet me er trouwens aan denken dat ik ooit een hond gekend heb die men "Whisky" had genoemd. Ik weet echt niet meer van wie de hond was, maar vraag me nu plots af: zou hij zijn baasje "Jack Daniel's" genoemd hebben?
Het label "droogte" slaat niet op de humor, noch op de drank.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten