woensdag 31 oktober 2007

Gebed - He's got the whole world in His hands


Here, ik moet U eerlijk bekennen
dat het soms lijkt
alsof U soms zo langzaam werkt.
Er zijn tijden, momenten
waarop ik zo bezorgd en ongeduldig ben,
dat ik Uw wijsheid, liefde en levensdoel
voor mij in twijfel trek.

Helpt U mij in perioden
van onverhoorde gebeden en onopgeloste problemen
te onthouden dat U nog steeds
de touwtjes vast in handen hebt!

Vergeef mij dat ik telkens probeer de leiding over te nemen.
Vergeef mij dat ik andere oplossingen zoek
die in feite helemaal geen oplossingen zijn.
Vergeef mij dat ik inga op de instantoplossingen
die in de wereld van vandaag zo populair zijn.

Ieder ander antwoord, iedere andere 'god'
is een jammerlijke imitatie,
die me onvoldaan en onvervuld achterlaat.
Here, ik laat de wereld niet
het stempel van haar beeld op mij zetten.
Vandaag vraag ik U, Here,
dat U het nooit zal laten gebeuren
dat ik U links laat liggen
of de heilige dingen die U aangaan
niet serieus neem.
In Jezus naam, amen.

Ron Mehl, Weerspiegelingen van Gods Liefde, pag. 68

Geen opmerkingen:

Een reactie posten