maandag 12 januari 2009

Meisje met één arm surft naar zilver



Vandaag te lezen op Nieuwsblad.be:

"Meisje met één arm surft naar zilver"

"Bethany Hamilton, een 18-jarig meisje uit Amerika, surfte zich vorige week naar een zilveren medaille in de ASP World Junior Women's Surfing Championships. Op zich al iets om trots op te zijn, maar haar prestaties worden echt bewonderenswaardig als je weet dat de Amerikaanse maar één arm heeft.

Bethany Hamilton verloor in 2003 op 13-jarige leeftijd haar linkerarm door een aanval van een haai. Dit belette haar echter niet om actief te blijven in het surfmilieu. 'Ik heb er nooit aan gedacht om de surfplank aan kant te zetten na die verschrikkelijke dag in Hawaii,' aldus de 18-jarige kampioene.

'Natuurlijk heb ik wel getwijfeld van hoe ik met één arm ooit nog wedstrijden zou surfen, maar nog voor ik het hospitaal verliet, besloot ik om verder te doen.' Het meisje uit Hawaï was zelfs zo vastberaden dat ze drie weken na de aanval al weer op haar plank stond. 'Ik moet nog steeds vechten tegen mijn angst voor haaien, maar ik besloot om die aan kant te zetten en voor mijn droom te gaan.'
Het leven van Bethany Hamilton is verfilmd in een documentaire van Becky Baumgartner: 'Heart of a Soul Surfer'."

Op zich al een opvallend bericht. Leuk om weten is dat het hier gaat om een overtuigd christen. Haar levensverhaal wordt beschreven in "Soulsurfer".
(ISBN: 9789033818271 | Aantal pagina's: 152 | Uitvoering: Paperback | Verschijningsjaar: 2005 | taal: Nederlands)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten