woensdag 9 december 2009

Bob Kauflin over nieuwe Matt Redman-cd




Matt Redman (van 'Nothing but the Blood', 'The heart of Worship', ... ) bracht een nieuwe cd uit. Zijn collega Bob Kauflin ging er even rustig voor ons door.
Zijn conclusie:
After a quick listen, one might easily dismiss this album as just one more of the hundreds of modern worship offerings released each year. Don’t do it. While Matt’s lyrics may not always contain the breadth, precision, and theological depth of some modern writers (think the Getty’s and Stuart Townend), his songs are biblically faithful, cross-centered, poetically fresh, and God-glorifying. In addition, his melodies and harmonic progressions are consistently above standard fare.

Dus: bijbelgetrouw, nadruk op het kruis, poëtisch verfrissend en Godverheerlijkend. Met melodie en harmonie die boven het gemiddelde liggen. Een hele mondvol die kan tellen.

Hier staat de bespreking van Kauflin.

En hier heeft Kauflin ook nog een kort interview afgenomen van Redman.

De video's hierbij zijn songs van het album en afkomstig van Youtube.

5 opmerkingen:

  1. Hallo Jan,

    Al surfend kwam ik op deze site. Met verbazing lees ik dat een Nederlander iets schrijft over o.a. Josh Harris en Bob Kauflin! Graag zou ik willen weten hoe jij van deze mensen hebt gehoord. Zelf heb ik ze namelijk leren kennen toen ik een jaar in Amerika heb gewoond en heb van beide mannen (vooral van Josh) erg veel mogen leren!

    Hopend op een antwoord.
    Groet, Noortje
    (nharwig@hotmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor een interessante blog

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thanks voor de reacties mensen!

    @noortje: ik stuur je wel eens een mailtje met wat uitleg :-)
    Maar al een iets helder stellen: ik ben een Belg ...
    Wel benieuwd naar jullie verhaal, hoor. Een tijd terug was er al eens iemand uit Vlaanderen die ook vertrouwd was met het werk van Sovereign Grace en (ik dacht ook) meer bepaald met Covenant Life Church. Maar het is een hele tijd geleden dat ze nog eens een reactie heeft gepost. Ik weet niet of ze de blog nog volgt, zou anders wel leuk zijn om jullie eens samen te brengen!

    BeantwoordenVerwijderen