maandag 15 november 2010

Ongemak: waar we God ontmoeten

Jon Bloom citeerde op Desiring God recent een stukje getuigenis van Francis Chan, uit diens boek 'Crazy Love'. Toen hij nog zijn opleiding volgde, begon hij zichzelf bewust in situaties van ongemak te brengen, bijvoorbeeld door zijn geloof te delen in moeilijke wijken van L.A. Dit was wat hij ontdekte:

'De grootste zegen die ik ontving gedurende die trips naar de binnenstad, was dat ik God zag werken daar waar Hij dit moet doen. Als gevolg daarvan heb ik me voorgenomen om mezelf voortdurend in situaties te brengen die me bang maken en die van God vereisen dat Hij er doorbreekt.
Wanneer ik naar mijn leven kijk, besef ik dat die tijden de meest betekenisvolle en bevredigende periodes van mijn leven waren. Dit waren de periodes dat ik waarlijk het leven en God ervoer.'

'Amen', is de reactie van Bloom. 'Dit is waarom God ons uitnodigt om te gaan naar situaties van nood, van ongemak - niet naar meer gemak.

Het is het geheim dat Paulus ontdekt en waarom hij zei:
"Omdat Christus mij kracht schenkt, schep ik vreugde in mijn zwakheid: in beledigingen, nood, vervolging en ellende. In mijn zwakheid ben ik sterk." (2 Kor.12:10)

In Christus is je pijn, zelfs wanneer die gebracht wordt door een boodschapper van de satan (2 Kor. 12:7), ontworpen om je vreugde te brengen, want hij is ontworpen om je aan te moedigen jou met al je hebben en houden aan God toe te vertrouwen, wiens genade genoeg zal zijn voor je. (2 Kor. 12:9)'

(Hier lees je het oorspronkelijke Engelstalige stuk door Bloom)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten