vrijdag 19 juni 2009

Update Nepal: vergeving na de bomaanslag

Als update op het bericht dat ik een paar dagen geleden op de blog zette, kan dit tellen. Een stukje dat Etienne me doorstuurde; het komt uit het Katholiek Nieuwsblad:

Man vergeeft moordenares van zijn vrouw

"Daartoe geïnspireerd door de bekering van Sint Paulus heeft een man van wie de vrouw en dochter vorige maand omkwamen bij een bomaanslag in de katholieke kathedraal in Kathmandu (Nepal), degene die ervan verdacht word die aanslag te hebben gepleegd, vergeven.

Dat gebeurde bij een ontmoeting met de van de aanslag verdachte vrouw in een politiebureau vlak bij de plaats van de aanslag. Balan Joseph Palamooti, een katholieke leek van Indiase herkomst, raakte zelf ook gewond bij de bomaanslag op 23 mei in de Hemelvaartkathedraal van de Nepalese hoofdstad.

Volgens Persbureau Fides vergaf Balan “in naam van Jezus” Sita Thapa Shrestha, die door de politie in verzekerde bewaring wordt gehouden wegens de aanslag. “Toen ik Sita zag, moest ik denken aan het verhaal van Sint-Paulus die christenen vervolgde en ik bedacht dat Sita misschien ook wel deze bekeringservaring zou kunnen ondergaan. Dus ik droeg Christus’ boodschap van liefde en vergeving op haar over,” zei Balan.

De uit de Indiase deelstaat Kerala afkomstige Balan gaf zijn getuigenis tijdens een openbare viering die onlangs in de kathedraal plaatsvond. Daarbij waren veel katholieken en christenen van andere denominaties bijeen gekomen om te bidden voor de slachtoffers en voor vrede in Nepal." (KN/CNA)

Bron: Katholiek Nieuwsblad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten