maandag 15 juni 2009

Minder worden is meer betekenen

Zach Nielsen heeft het in een interessante post over het kruisigen van onze wereldse ambities. Elk mens wil wel iets nalaten. Misschien dat schoolkinderen later zullen zweten om je naam te kunnen opdreunen voor het examen?
Er is godvrezende ambitie. Maar je kunt ook de wereld willen veranderen. Dit kan een van de meest voorspelbare en wereldse dingen zijn die we kunnen doen. Niet bepaald nederig. En hoogmoed dient gekruisigd.

Toch dit: kruisen doen meer dan alleen maar kruisigen. Wie Christus volgt weet dat het kruis de voorbode is van de opstanding.
Waarachtig, ik verzeker u: als een graankorrel niet in de aarde valt en sterft, blijft het één graankorrel, maar wanneer hij sterft draagt hij veel vrucht. (Joh.12:24)

Wij worden niet kleiner om te verdwijnen. We moeten kleiner worden om van meer betekenis te zijn. Voor God en Zijn koninkrijk.

2 opmerkingen:

  1. Een Korrel Graan
    Tekst & Muziek: Elly & Rikkert Zuiderveld
    (Johannes 12 : 24)

    Er was eens een korrel graan
    Gezaaid in de grond
    Geboren om dood te gaan
    Geen mens die het vond
    Maar heel langzaam brak het open
    En er kwam nieuw leven aan
    En het heeft zichzelf verloren
    Zie je het koren
    Op de akker staan

    Hij was als een korrel graan
    In de aarde gestrooid
    Geboren om dood te gaan
    Beroofd en berooid
    En zijn lichaam werd verbroken
    Toen Hij Zich aan 't kruis liet slaan
    Zo heeft Hij Zichzelf gegeven
    En liet Zijn leven
    Door de wereld gaan

    Ik weet dat ik sterven moet
    Niet later maar nu
    En al wat me leven doet
    Geef ik aan U
    En heel langzaam breek ik open
    Als een kleine korrel graan
    Tot het leven wordt geboren
    En er zal koren
    Op de akker staan

    Bron:http://www.aanvullingspagina.nl/Teksten/een%20korrel%20graan.htm

    BeantwoordenVerwijderen