zaterdag 13 juni 2009

EO Jongerendag - getuigenis Jeremy Camp



- Ik wilde bij haar zijn, wat er ook gebeurde. Om samen doorheen deze tijd te gaan.

- De kanker had zich verspreid over haar hele lichaam.

- “God, neem mijn vrouw toch niet van me weg.” 4,5 maand na ons huwelijk lag ik in dat ziekenhuisbed ... Tot uiteindelijk ik haar zus hoorde zeggen: ‘ze is bij Jezus nu’.

- Ik wil niet langer leven, neem mij ook.

- God zei: Jeremy, ik wil dat je opstaat en mij verheerlijkt. Dat was het laatste dat ik wilde horen.

- Ik stond op, haar familie stond op. Ze is bij Jezus. En we prezen allen God. Want voor ze stierf, zei ze ook altijd: laten we Jezus aanbidden.

- 2Kor4:16
16 Daarom verliezen wij de moed niet, maar al vervalt ook onze uiterlijke mens, nochtans wordt de innerlijke van dag tot dag vernieuwd. 17 Want de lichte last der verdrukking van een ogenblik bewerkt voor ons een alles verre te boven gaand eeuwig gewicht van heerlijkheid, 18 daar wij niet zien op het zichtbare, maar op het onzichtbare; want het zichtbare is tijdelijk, maar het onzichtbare is eeuwig.

- Word niet ontmoedigd, dit is niet ons thuis! We proberen zo vaak onze kleine koninkrijken te bouwen.

- Het enige koninkrijk waard om gebouwd te worden, is het koninkrijk van God.

- We hebben slechts 1 shot!

- Ik wil dat je weet wat het is een intieme relatie met God te hebben.

- Het woord van God doet dingen in je hart.

- Uit Gods woord vloeit de liefde van God, die overvloeit naar andere mensen. We bevinden ons in een generatie die zover afgedwaald is van Jezus.

- We moeten liefde vertonen en mensen tot dienst zijn met heel ons hart.

- Niet bang zijn om de waarheid te spreken, want de waarheid zal u vrijmaken.
14 Dan zijn we geen onmondige kinderen meer die stuurloos ronddobberen en met elke wind meewaaien, met wat er maar verkondigd wordt door mensen die tot alles in staat zijn wanneer ze anderen listig en doortrapt op een dwaalspoor willen brengen. 15 Dan zullen we, door ons aan de waarheid te houden en elkaar lief te hebben, samen volledig toe groeien naar hem die het hoofd is: Christus. (Ef4:14-15)

- De waarheid spreken in liefde.

- Je vrienden en familie tot Jezus zien komen. Mensen die sterven, die pijn lijden. We moeten ons uitstrekken naar hen.

- We are in desparation, we need to speak to this generation.

- Stand with me and show the love of Jesus Christ to this world. Amen.

8 opmerkingen:

  1. Wow, a touching story...

    Ongelofelijk, dat iemand dan de Heer kan loven...
    Dat lijkt me heeeeel moeilijk.
    De muziek van Jeremy Camp (die ik overigens nog niet kende) heeft wel extra betekenis gekregen na dit filmpje.

    Welk liedje begint er te spelen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb niet kunnen achterhalen wat er volgde.
    Was eigenlijk ook wel benieuwd. Mssch iemand anders?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hee ik wil ook graag weten wat voor liedje hierna komt.
    Ik heb die namelijk nodig voor een presentatie.
    Heeft iemand een idee?
    en zou diegene dan ook een link erbij willen sturen?

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind het een heel aangrijpend verhaal. Echt heel mooi, dat hij zijn steun bij God vindt.
    Ikzelf geloof ook en wordt er soms mee gepest.
    Dat kan toch niet?!?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Marike,
    Liesbeth dacht dat het liedje dat op het getuigenis van Jeremy Camp volgde "Walk by Faith" zou kunnen zijn. Ik weet het niet.
    Maar in elk geval vind je hier de link naar de video van het nummer:
    http://www.eo.nl/activiteiten/eojongerendag/2009/page/-/galleries/video.esp?imagegallery=10630914#

    Ik vind het spijtig dat je soms gepest wordt omdat je gelooft. Hoe dan ook heeft niemand het recht om met je te spotten. Want je bent Gods meesterwerk.
    Maar Jezus heeft ook wel voorspeld dat iedereen die Hem zou volgen, ook lijden ging ervaren.
    Laat je in elk geval niet ontmoedigen!

    Veel kracht toegewenst!
    Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zou graag de hele tekst en vertaling willen wat hij precies zegt. Ik kan het wel een beetje vertalen maar ik ben niet zo'n ster in Engels. Wilt iemand alstublieft de tekst sturen wat hij precies zegt en de vertaling?
    Ik heb heel internet al afgezocht maar ik kon het echt nergens vinden. Wilt u het dan mailen naar haaj@live.nl?

    Het nummer wat hij na de getuigenis zingt heet trouwens 'Speaking louder than before.'

    Liefs, Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat je de getuigenis van Jeremy hebt uitgeschreven! Maar ik vind dat het het meest indruk maakt wanneer je de video bekijkt.

    @ Thamar: je hebt gelijk, het is het nummer speaking louder than before.

    Pas geleden heb ik een blog geschreven over de getuigenis van Jeremy. Je bent welkom op mijn blog: www.suzannevandriel.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen