zaterdag 7 juni 2008

Ik hou van God, maar houdt Hij van mij?

Op de blog van Sovereign Grac (C.J. Mahaney e.a.) botste ik bij een post van Tony Reinke op volgende interessante quote van Spurgeon:

"Ik ontmoette ooit een goede vrouw die onderhevig was aan veel twijfels. Toen ik doordrong tot de kern van haar twijfel, bleek het dit: ze wist dat ze Christus liefhad, maar ze was bang dat Hij niet van haar hield. 'Oh', zei ik, 'dit is een twijfel die mij nooit zal overvallen, nooit, onmogelijk. Want dit weet ik zeker: mijn hart is zo verdorven, van nature, dat liefde voor God daar nooit zou gekomen zijn zonder dat God ze daar legde.'

Daarin mag je behoorlijk zeker rusten, dat als jij God liefhebt, dat een vrucht is, en geen wortel. Het is de vrucht van Gods liefde voor jou. Die vrucht kwam er niet door de kracht van enige goedheid in jou. Als jij God liefhebt, dan mag je met absolute zekerheid besluiten dat God jou liefheeft."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten