vrijdag 11 januari 2008

Kannibalen of wormen?

"Quote of the Week" op epm.org (site van de organisatie achter de christelijke auteur en spreker Randy Alcorn) is de moeite waard:

"Onder de velen die me trachtten van mijn voornemen af te brengen, was er een vriendelijke oude christen. Zijn belangrijkste argument was altijd "De kannibalen! Je zult opgegeten worden door de kannibalen!". Uiteindelijk antwoordde ik hem: "Meneer Dickson, u bent nu al aan een gevorderde leeftijd, en uw eigen vooruitzicht is dat u binnenkort in het graf gelegd zult worden, om er door wormen opgegeten te worden. Ik belijd u, dat als ik slechts kan leven en sterven om de Heer Jezus te dienen en te eren, dat het dan voor mij geen verschil zal maken of ik nu opgegeten word door kannibalen of door wormen."
— John G. Paton, zendeling


"De dood is slechts de doorgang tot het eeuwige leven. Het avontuur is wat na de dood komt: bij Christus mogen zijn."
— Randy Alcorn, in zijn boek "Heaven"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten