zondag 12 april 2009

Voor Hem de angst, voor mij de vreugde

Christus ging door verschrikkelijke angst
om mij te kunnen vervullen met vreugde

werd verworpen
opdat ik aanvaarding zou mogen vinden

vertreden als een vijand
opdat ik als een vriend verwelkomd zou kunnen worden

overgegeven aan het slechtste van de hel
opdat ik het beste van de hemel zou kunnen krijgen

uitgekleed
om mij te kunnen bekleden

verwond
opdat ik genezing zou kunnen vinden

dorstig
opdat ik zou kunnen drinken

gepijnigd
opdat ik geruststelling zou vinden

te schande gemaakt
opdat ik de heerlijkheid zou beërven

de duisternis ingegaan
opdat ik het eeuwige licht zou kunnen krijgen

Mijn redder weende
opdat alle tranen van mijn ogen gewist kunnen worden

kermde
opdat ik een eindeloos lied zou kunnen zingen

verdroeg alle pijn
opdat ik eeuwige gezondheid zou krijgen

droeg een doornenkroon
om mij een diadeem van heerlijkheid te kunnen geven

boog zijn hoofd
opdat ik het mijne zou mogen opheffen

onderging verwerping
opdat ik een welkom zou kunnen krijgen

sloot zijn ogen in de dood
om mij een wolkenloze schittering te kunnen bieden

vond zijn einde
opdat ik voor eeuwig zou kunnen leven.


Vrije vertaling van Calvary Love, uit "The Valley of Vision" (pag. 76-77), puriteins gebedenboek. De oorspronkelijke tekst publiceerde ik zaterdag ll.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten