maandag 16 februari 2009

John Piper is een vroege vogel die blijft hakken

CJ Mahaney had de gelegenheid om John Piper te interviewen. Hier te lezen.

Twee kleine fragmenten.

Mahaney vraagt naar Pipers gebruiken op het vlak van 'morning devotion' en dit is zijn antwoord:
"Ik sta twee dagen op om 5.15 u. en vier keer om 6.15 u. en één morgen om 6 u.
Ik zet een uur apart voor gebed en Bijbellezen en maak gebruik van het leesrooster om de Bijbel door te lezen van het Discipleship Journal (dagboek). Dat zorgt ervoor dat ik nu (februari 2009) in Exodus, Psalmen, Matheüs en Handelingen zit.
En op de vijf vrije dagen waarop er geen opdrachten zijn, richt ik me op memorisatie van de Schrift."

Gevraagd naar de raadgeving die het meest impact had op zijn tijdsgebruik antwoordt Piper:
"Een grote boom valt door veel kleine slagen. Bid voor dagelijkse genade om te blijven hakken."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten