vrijdag 21 september 2007

Floyd Landis en Gods soevereiniteit


Gisteren 20 september werd de Amerikaanse tourwinnaar Floyd Landis voor twee jaar geschorst na zijn positieve dopingcontrole in de Tour van vorig. "Zijn moeder blijft geloven in de onschuld van haar zoon", bericht sporza.
Of moeder Arlene Landis nu gelijk heeft of niet, doet er hier niet zoveel toe. Maar misschien las je het al ergens: moeder Landis is een devote Mennoniete. "Iemand boven ons weet het antwoord op alles en Hij is ook de enige die de waarheid weet over Floyd", zo verklaart ze.
Ze raadt haar zoon aan om de zaak nu te laten rusten.
"Floyd heeft zijn punt nu gemaakt. Als ik hem was, zou ik kwaad zijn over het onrecht, maar in mijn hart weten dat ik gewonnen heb."
Dapper moedertje, als je het mij vraagt. Verdient altijd respect, welke overtuiging de moeder ook heeft. Maar wat je bij haar wel merkt: ze vertrouwt in een God die de harten kent en alle antwoorden heeft. Wie God op die manier kent, kan inderdaad rust vinden, wat ook de omstandigheden zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten