dinsdag 2 februari 2010

Ik weet wat je zei vorige maand

"Laat me een vraag stellen. Welke man in deze zaal zou er zich makkelijk bij voelen als ik een geluidsopname zou laten horen van alles wat je in je huisgezin gezegd hebt tijdens de voorbije twee maanden?

Ik ben hier omdat ik een voorganger ben en ik bezorgd ben over ons. Ik ben bezorgd dat het ons heel wat makkelijker valt om naar een conferentie te gaan die opnieuw de lof zingt van het evangelie. En ik geloof dat dit fantastisch is. Maar je kunt dit niet in de plaats zetten van een voortdurende gewoonte om naar jezelf te kijken doorheen de spiegel van het woord van God en jezelf zien zoals je echt bent.

Je dienstwerk krijgt nooit vorm door je kennis of vaardigheid. Het krijgt altijd vorm door je hart. ('Your ministry is never shaped by your knowledge or skill. It’s always shaped by your heart.')"


Bron: Paul Tripp tijdens zijn eerste toespraak in het Pre-Conference Seminar georganiseerd door Desiring God.
Ondertussen staat al flink wat audio & video van de conferentie zelf online.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten