zaterdag 8 december 2007

Christelijke Robinson-deelnemer

Op EO.nl lees je over een christelijke deelnemer aan Expeditie Robinson (Op RTL5, geen idee of die reeks ook hier wordt uitgezonden).

Een stukje van op de EO-site:

'Toch weet je als neutrale kijker niet méér dan dat Willem politieagent is en een aardige, hardwerkende kandidaat. Hoe zagen de andere deelnemers hem? Glimlachend: “Dat vind ik dus zo bijzonder aan mijn deelname. Ik ging vooral mee voor het avontuur, maar gaandeweg ontdekte ik dat Hij me daar wilde hebben. Hoe minder mensen er overbleven, hoe dieper de contacten werden. Ja, ik mag gerust zeggen dat God me heeft gebruikt in soms zeer persoonlijke gesprekken, zowel met kandidaten als met mensen van de crew.” Hij mocht zelfs een droom uitleggen van een kandidaat en bad samen met een enkeling. Ook een T-shirt met de tekst ‘Walk His Trail’ (‘Loop Zijn weg’) uit Johannes 8:12 en het zilveren kruisje om zijn nek lokten reacties uit. (...)'

'In gesprekken vertelde de christelijk opgevoede Willem over de rode draad in zijn leven. “Beter gezegd, de reddingslijn in mijn leven! Ik kan me namelijk niet voorstellen dat God geen rol van betekenis speelt. Nu niet, en zéker niet in de periode dat ik als militair in oorlogsgebieden zat. Nou, als je aan die zelfkant van het leven hebt gestaan, kun je echt niet zonder je geloof. Ik in ieder geval niet.”'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten