zondag 30 december 2007

Bidden is je vasthechten aan de pijnboom

"Met bidden moet u eerst God Zelf willen krijgen. Als u Hem hebt, zal al het andere volgen. Sta God toe om naar u toe te komen, bij u naar binnen te gaan, u in bezit te nemen. Dan zal Hij u doordrenken van zijn eigen gebeden. Uw gebeden zullen door Hem worden geïnspireerd en daarom door Hem worden beantwoord.
Bidden is als het vasthechten van een kommetje aan de gewonde zijde van een pijnboom, zodat de geurige hars daarin kan vloeien. Hecht u nu aan de zijde van God - de gewonde zijde, zo u wilt - en laat uzelf vollopen met zijn genade. U neemt het leven van God Zelf in u op."
(E. Stanley Jones in "Ik zeg PAPA" van Larry Crabb, pag. 55)
Larry Crabb sluit meteen de volgende gedachte daarbij aan:

De Christelijke schrijver Ravi Zacharias zegt het zo:
"Gebed is niet het middel om onze wil te verwezenlijken, maar het middel dat Hij gebruikt om onze wil op orde te brengen zodat we met blijdschap zijn wil ontvangen."
En hij voegt er deze raad aan toe:
"Zoek een structuur voor uw gebedstijden en voer die structuur in tot zijn eer en glorie en tot uw vreugde en steun."

1 opmerking:

  1. bedankt voor je logjes, ze zijn altijd een inspiratie geweest voor mijn geloofsleven.
    ik hoop van hier in het nieuwe jaar nog heel veel te mogen langskomen, en zo mijn geloofsleven verder te kunnen uitbouwen
    ik ben dankbaar dat je op mijn levenspad gekomen bent, want je bent een licht in deze wereld
    ik wens je een gezegend jaar toe
    groetjes christine en kids

    BeantwoordenVerwijderen