zondag 4 december 2011

Eén ding

Eén ding om te weten:
"... maar één ding weet ik wel: ik was blind en nu kan ik zien."
(Joh.9:25b)


Eén ding is nodig:
"... Haar zuster, Maria, ging aan de voeten van de Heer zitten en luisterde naar zijn woorden. Maar Marta werd helemaal in beslag genomen door de zorg voor haar gasten. Ze ging naar Jezus toe en zei: ‘Heer, kan het u niet schelen dat mijn zuster mij al het werk alleen laat doen? Zeg tegen haar dat ze mij moet helpen.’ De Heer zei tegen haar: ‘Marta, Marta, je bent zo bezorgd en je maakt je veel te druk. Er is maar één ding noodzakelijk. Maria heeft het beste deel gekozen, en dat zal haar niet worden ontnomen.’"
(Lk.10:39-42)


Eén ding om te doen:
Broeders en zusters, ik beeld me niet in dat ik het al heb bereikt, maar één ding is zeker: ik vergeet wat achter me ligt en richt mij op wat voor me ligt. 14 Ik ga recht op mijn doel af: de hemelse prijs waartoe God mij door Christus Jezus roept.
(Fp.3:13-14)


Eén ding om te vragen:
Ik vraag aan de HEER één ding,
het enige wat ik verlang:
wonen in het huis van de HEER
alle dagen van mijn leven,
om de liefde van de HEER te aanschouwen,
hem te ontmoeten in zijn tempel.
(Psalm 27:4)


Gelezen bij Justin Taylor die zelf Helen Rosevaere citeert.

Vanaf nu kun je telkens je dit kleine één-logo van onze Nederlandstalige Belgische staatzender ziet, aan deze korte overdenking terugdenken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten