maandag 11 oktober 2010

7 vragen om te stellen voor je predikt of leert

Op de Desiring God National Conference haalde Francis Chan aan hoe belangrijk het is dat je de mensen tot wie je predikt ook liefhebt. Hij vermeldde 7 vragen die hij zichzelf stelt wanneer hij zich voorbereidt om te prediken. Dit zijn ze:

1. Ben ik bezorgd om wat mensen denken over mijn boodschap of om wat God denkt? (Leer met vrees)

2. Heb ik deze mensen echt lief? (Leer met liefde)

3. Breng ik deze passage nauwkeurig naar voren? (Leer met accuratesse)

4. Vertrouw ik op de kracht van de Heilige Geest of op mijn eigen wijsheid? (Leer
met kracht)

5. Heb ik deze boodschap toegepast op mijn eigen leven? (Leer met integriteit)

6. Zal de boodschap de aandacht vestigen op God of op mezelf? (Leer met nederigheid)

7. Hebben de mensen deze boodschap echt nodig? (Leer met dringendheid)


Bron: DesiringGod.org

Geen opmerkingen:

Een reactie posten