zaterdag 30 augustus 2008

Moet ik de zending in?


"Je hebt 3 mogelijkheden als het gaat over zending. Je kunt gaan, je kunt zenden of je kunt ongehoorzaam zijn. Er is geen andere optie dan deze 3. (...)

Dit betekent dat er geen mensen zijn die kunnen zeggen "Zending is niet mijn ding. Ik denk niet in termen van gaan of zenden. Dat is niet mijn roeping. Ik doe hier (bijvoorbeeld - JL) werk tegen abortus in de binnenstad, punt uit." Wel, ik denk niet dat dit een optie is voor de christen, in het licht van Mt28:19-20. Wanneer dit gedeelte de hele gemeente aanspreekt - "Mij is gegeven alle macht, gaat dan heen, maakt alle volken tot discipelen" - dan zou iedere christen moeten voelen dat ze daarin betrokken moeten zijn.

Dus zal ik ofwel betrokken zijn door zelf te gaan (voor lange termijn of korte termijn) of ik zal betrokken zijn door mijn werk hier om het licht te laten schijnen en voldoende geëngageerd zodat ik mezelf kan zien als een zender. Er zijn mensen van wie ik weet dat ze gaan, en ik sta achter hen en ik ben voor hen. Ik ondersteun hen en bid voor hen omdat ik geef om het bereiken van onbereikte volken over de hele wereld. Dat is het bevel van de Koning."

(John Piper in "Ask Pastor John", "Do you think everybody should be a missionary?". Vrije vertaling door mij.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten